Ida Marie Puggaard

-->

Hvem er du?

 

Jeg hedder Ida Marie Gamborg Puggaard. Jeg er 20 år gammel og har, udover at have været elev på tvær-GK, haft et sabbatår, hvor jeg mest af alt har arbejdet. Jeg kommer fra en gård, der ligger mellem to små vestjyske byer: Årre og Fåborg. Her er fyldt af marker, grønne træer og store maskiner.

 

 

Hvordan vil du beskrive dit kunstneriske arbejde?

 

I løbet af året på tvær-GK har vi alle udforsket mange forskellige medier. For mig er skrivekunst og tekst et medie, som jeg holder vældigt meget af, og som jeg ofte har brugt. Derudover er jeg også meget fascineret af lyd. Det er svært at konkretisere mit kunstneriske arbejde, da det varierer meget. Nogle gange opstår ting hurtigt og spontant, hvor andre gange er det en længere proces med research og undersøgelser. Begge arbejdsmetoder er spændende.

 

 

Hvorfor valgte du at søge ind på Tvær-GK?

 

Jeg har altid været vild med at tegne og skrive men følte ikke, at jeg havde en platform, hvor jeg havde mulighed for at udvikle disse kunstarter. Derfor så jeg tvær-GK, som en fantastisk mulighed for netop dette. Jeg syntes også, tanken om at kombinere kunstarter var vildt spændende. Når du har mulighed for at kombinere dine evner med andres, som man har på tvær-GK, bliver ens kunst hurtigt til noget større og mere avanceret. Derudover længtes jeg egentlig også bare efter en mere grundig forståelse for, hvad kunst og især moderne kunst gik ud på.

 

 

Hvad er Tvær-GK?

 

Tvær-GK er en mulighed for at snuse til alle mulige forskellige medier inden for kunstverden: skrivekunst, lyd, performance, video, tegning, foto mm. Det er en platform, hvor man bliver udfordret til at springe ud i en masse arbejdsmetoder, man ikke har prøvet før. Man bliver en del af et hold, der alle sammen har forskellige evner, og man lærer at udvikle sin kunst ved at kombinere andres kunstneriske evner med sine egne.

 

 

Det der med at lære af hinandens evner, lyder interessant. Hvordan fungerer det i praksis? Altså, hvordan har du oplevet, at I på holdet har lært noget af hinanden – kan du givet et eksempel?

 

Jeg tror mere, at jeg mente, at man ligesom kan udvikle sit værk, ved at man bruger hinandens evner.

 

Udvalgte værker:

 

· Rute

 

· Fotografier, samt data fra gåtur. Kategori: "Under træerne"

 

· Slebsagervej 2

 

· Rundt om bordet, en gåtur frem og tilbage

 

· Opråb

-->